ביטוח נסיעות - חשוב לדעת !

הקיץ מתקרב – ואיתו, בעבור רבים, גם החופשה המשפחתית בחו"ל. רגע לפני שאתם אורזים את המזוודות, "יחד ביטוחים" מגישים חמישה דברים שחשוב לכם לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל:

 

  1. מוצרים דומים – רמת שירות שונה: ביטוח נסיעות לחו"ל אפשר לרכוש דרך כל חברות הביטוח בישראל – שמציעות מוצרים הדומים זה לזה, עם הבדלים מזעריים. ההבדל העיקרי בין החברות השונות הוא טיב השירות שהן מספקות ללקוחות.
  2. יתרונות ההזמנה דרך סוכן: ניתן כיום לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל ישירות מהחברות עצמן, וגם בפלטפורמות אחרות כמו קופות חולים, משרדי נסיעות או חברות אשראי. עם זאת - להזמנת ביטוח דרך סוכן, יש יתרונות רבים: ראשית, הסוכן, שמכיר את הלקוח, יכול לעזור ברכישה עצמה, ולבחור בעבורו את הכיסויים הנכונים. לאחר מכן, הסוכן יכול לעזור בתהליך הרכישה עצמו. והעיקר – אם חס ולילה יש צורך לממש את הביטוח, בוודאי במקרים מורכבים, נדרשת התנהלות מול חברת הביטוח. הידע והקשרים של הסוכן עשויים להיות חיוניים במקרים כאלה. לסוכן יש קשרים שוטפים עם חברות הביטוח, הוא יכול ללוות את הלקוח בכל מה שנדרש והרבה יותר קל לו לקדם תביעות. חשוב להבין, שמבחינת הלקוח – העלות של רכישה ישירה או דרך סוכן, זהה. ולכן מובן שעדיף להיעזר בסוכן.
  3. בחירת הכיסוי המתאים: אחד מהנושאים החשובים ביותר – הוא בחירת סוגי הכיסויים. הכי פשוט, כמובן, לבחור בפתרון הזול ביותר, אך בחירה זו עלולה להיות מסוכנת. חשוב להתאים את הכיסויים למצב הרפואי של הטסים, לפעילות המתוכננת ולצמצם סיכונים.
  4. הימנעו מטעויות יקרות: אחת מהטעויות הנפוצות שעושים רבים, היא לוותר על כיסוי בגין קיצור נסיעה מסיבות רפואיות. בעלות זולה, אפשר למנוע סכנה להפסד כספי משמעותי. טעות נפוצה אחרת, שהנזק שלה עלול להיות יקר מאוד, היא להחליט לא לרכוש כיסוי לספורט אתגרי. רבים חושבים בטעות שכיסוי זה מיועד רק לפעילות כמו צניחה, צלילה או טיפוס הרים, אבל למעשה, הוא מכסה גם פארק חבלים לילדים או ספורט ימי. אנו ממליצים בד"כ להקפיד לרכוש כיסוי כזה בחופשות משפחתיות, אחרת אין כיסוי לנזקי גוף בפעילויות הללו, והעלות הרפואית לטיפול במקום עלולה להיות גבוהה מאוד.
  5. הפעלת ביטוח בחו"ל: אם אתם צריכים להפעיל את הביטוח, במקרה של בעיה רפואית, ברוב המקרים אפשר לעשות זאת כבר בחו"ל – להעלות קבלות על ההוצאות הרפואיות באפליקציה, ולקבל את ההחזר לפעמים עוד לפני שחזרתם לישראל. חלק מהחברות מעבירות ישירות תשלום באפליקציות כגון ביט. בחברות אחרות המבוטח יכול לשלם מראש באמצעות כרטיס שהחברה מטעינה, בלי להוציא כסף מכיסו ובלי לחכות להחזר. נסיעה נעימה ובטוחה!