טיפים לחסכון בהוצאות בקיץ !

הקיץ כבר פה, והחופש הגדול בעיצומו. בעונה החמה, יש לעתים קרובות לא מעט הוצאות כספיות מיוחדות. כדי שלא להיות מופתעים ברגע האחרון, כדאי להתנהל נכון. מה אפשר לעשות, למומחים של "יחד ביטוחים", יש כמה עצות משתלמות:

  1. בדיקת סטטוס וקבלת ייעוץ – הקיץ הקרוב אינו רגיל. מדינת ישראל נמצאת במצב כלכלי יוצא דופן: האינפלציה גבוהה ועומדת על כ-5% בשנה, והריבית במשק, טיפסה לגובה דומה. התוצאה – ההוצאות עולות, בעיקר על החזר המשכנתא. כשדבר זה מתווסף ליוקר החיים הגבוה במדינה, התוצאה היא קושי גדל והולך אצל משפחות רבות "לסגור את החודש". לקראת הקיץ, שבו יש לעתים קרובות הוצאות חריגות, מומלץ לעשות "יישור קו" ולהבין מהו מצבכם הפיננסי. לעתים, כדאי גם להיעזר ביועצים פיננסים או ביועצי משכנתאות, כדי לראות מהי הדרך הטובה ביותר לכלכל את צעדיכם בימים אלה.

 

  1. לתכנן פעילויות זולות/חינמיות עם המשפחה והחברים – אחת מההוצאות העיקריות בקיץ, בעיקר למי שיש לו ילדים קטנים, היא בעבור הפעילויות השונות. היערכות נכונה מראש, יכולה לסייע לכם לצמצם בזבוזים לא מתוכננים. ראשית, כדאי לבדוק אם יש קייטנות מסובסדות שאליהן אפשר לרשום את הילדים. בנוסף, אם זה אפשרי, משתלם לשקול לארגן קייטנה ביתית של כמה חברים/חברות, כשבכל פעם הורה אחר משגיח את הקטנים. יוצאים לבלות איתם בחוץ? קחו איתכם מזון מהבית, ותוכלו לחסוך לא מעט כסף על קניית מזון בחוץ, שמחירו באתרי שעשועים יכול לעלות הרבה מאוד. וחוץ מזה – זכרו שבישראל יש מקום נהדר, שאפשר לבלות בו לא מעט ובזול – הים (רק לא לשכוח כובע וקרם הגנה).

 

  1. לשתף את הילדים בתכנון – לילדים, מטבע הדברים, יש פחות מודעות להתנהלות פיננסית נכונה. במקום להתחיל להתווכח איתם בכל פעם על הוצאה כזו או אחרת, מומלץ להכין אותם מראש לתקופת החופש – ולהסביר להם, בהתאם לגילם, כיצד אתם מתכננים להשקיע כסף בבילויים, בפינוקים וכו' במהלך החופש. תכנון מראש, יכול למנוע לחצים ומריבות ולתת להם ודאות. אם הם בגיל המתאים, אפשר גם להקציב להם מראש סכום מסוים לבזבוזים, שבו יוכלו להשתמש בדרך שיבחרו, מה שייתן להם תחושת עצמאות ויפתח את ההבנה הפיננסית שלהם.
  2. חיסכון בחשמל – העונה הלוהטת, כוללת לא מעט הוצאות על קירור – באמצעות מזגנים. כדי להפחית את עלויות החשמל, יש לא מעט דברים שאפשר לעשות. ראשית, חשוב לנקות את הפילטרים במזגן, כדי להקל על זרימת האוויר הקריר. שנית, את הטמפרטורה מומלץ לכוון לאזור 23-24 מעלות. שיטה נוספת, שרבים מוצאים יעילה במיוחד, היא התקנה של מאוורר תקרה. הפעלה של המאווררים, במיוחד בלילות, יכולה להיות אופציה מצוינת וחסכונית בחשמל לקירור.
  3. ניצול הטבות – עיריות רבות מציעות פעילויות מוזלות בתקופת החופש הגדול. בנוסף לכך, גם חברות האשראי ומועדוני לקוחות, מציעים הנחות על מופעים, על פעילויות ועל אטרקציות. לפני שאתם מזמינים פעילויות בעלות מלאה, בדקו אילו אלטרנטיבות חינמיות או מוזלות מצפות לכם, וממשו אפשרויות אלו.

 

  1. חילופי בתים – טרנד חילופי הבתים, הולך ותופס תאוצה בישראל ואף בחו"ל בשנים האחרונות, ומתבטא אף בקבוצות פייסבוק ייעודיות. במסגרת טרנד זה, משפחות מחליפות זו עם זו בתים למשך תקופה מוסכמת, דבר המאפשר לכל משפחה לנפוש בביתה של השנייה, להתאוורר ולחסוך את הוצאות הלינה. אפשרות זו אמנם אינה מתאימה לכולם, אך רבים מוצאים בה אפיק חסכוני לחופשות בעונה החמה ובמהלך השנה כולה.

 

  1. חילופי בגדים - הילדים, שיהיו בריאים, גדלים ללא הפסקה, והוריהם נדרשים לרכוש בעבורם בגדים חדשים מדי עונה. לפני שאתם ממהרים לקנות בגדים חדשים לעונה החמה, בדקו בקבוצות הפייסבוק או הווטסאפ השכונתיות, אם ישנם באזור מגוריכם הורים שמעוניינים להיפרד מבגדים במידותיהם של ילדיכם. יתכן שתוכלו לסייע למשפחה אחרת לפנות מקום בארונות, לקלוט את בגדיהם של ילדים אחרים שגדלו, ולמסור את הבגדים שקטנים על ילדיכם לאחרים. החיסכון יכול להגיע לאלפי שקלים לעונה למשפחה בת כמה ילדים.